6 Aralık 2011 Salı

Cevdet Bağca Albümleri (3)



Mayna Nedir?
Albümün adı neden "Mayna " ?

Mayna; konuşan bir karga türüdür

Albümünün adının neden Mayna olduğunu Cevdet Bağca şu sözleriyle açıklıyor ;

"Mayna karga demek. Bir gün Varto’dan konserden geliyordum. Bir duvarın dibinde bir amca tütün sarıp içiyordu. Kar yağıyordu. Biz de ekiple gidelim amcayla sohbet edelim babından gittik yanına. Amca bir bilge adam gibi duruyordu, bir heykel gibi duruyordu, çok iyi çalışılmış bir heykel gibi duruyordu üstelik. Orda kargalar üzerine sohbet ettim. Çok iri kargaları var bizim Doğu’nun. Dedim ki amca hani bu kargalar niye iri? Adam bana bilgece yanıtlar verdi açıkçası. “Siz, o gördüğünüz karganın neler bildiğini bilmiyorsunuz. O karga en az 300 sene yaşar ve bölgede yaşanan dramı hani o isyanları, bastırılma yöntemlerini hepsini izlemiştir. Hepsinin tanığıdır ve inan bana unutmamıştır. Geçmişte burada neler yaşandı siz bilmiyorsunuz” dedi. Açıkçası bu çok sarsıcıydı benim için de yanımdaki arkadaşlar için de.

Sonra düşündük bu albüme ne isim koyacağız? Tam da albüm dönemiydi. Yani karganın, o amcanın dilindeki karga tarifinin aslında bize biraz uyduğunu düşündük. Harbiden bölgede inanılmaz şeyler yaşanıyor, biz üç gün sonra unutuyoruz, beş gün sonra unutuyoruz. Keşke karganın tanıklığı kadar ısrarlı bir tanıklığımız olsa. Unutmadığımızı anlatabilsek, unutmadığımızı dönem dönem hatırlatabilsek diye. Oturduk düşündük direk karga ismini koyamayacağımız için de bir konuşan karga cinsi var adı Mayna’dır, dünyanın en akıllı kuşlarından biridir. Hatta en akıllı hayvanlarından biridir. Dedik bizimki de karga olsun, Mayna olsun. İsmi o amcadan kaynaklı şekillendi.
Hani bir de piyasada kendine bülbül diye, kanarya diye hitap eden komik insanlar var. Sanki bal mumundan yapılmışlar ve yarım saat sonra eriyecekmiş, yüzleri kaybolacakmış gibi gördüğüm tipler. Biraz onlara sataşmak için de bu ismi koydum açıkcası. Hani yeterince bülbül var, bir de kargaya ihtiyaç olsun biz de o ihtiyacı karşılayalım dedim."
--------------------------
Cevdet Bağca & Mayna (2007)




1 - Kavgada Gör Beni
2 - Al Ömrümü
3 - Loçi Xalo
4 - Gün Olur
5 - Firari
6 - Kırgın
7 - Gel
8 - Cudi
9 - Kırlangıç
10 - Mülazim
11 - Oğul
12 - Yaralıyım





Cevdet Bağca Mayna Albümü
Tüm Şarkı Sözleri



Cevdet Bağca - Kavgada Gör Beni


beni munzur emzirdi
dağlarda büyümüşüm

bu şehir anlamadı
sen beni anlamadın
sokaklar anlamadı
gel sevdada gör
gel dağlarda gör beni
gel kavgada gör beni

beni dicle emzirdi
kavgayla büyümüşüm
sen kavgada gör beni


Cevdet Bağca - Al Ömrümü

Günü gelir
Sen de benden, çeker gidersen
Gidipte bir daha gelmeyeceksen
Al ömrümü, koy ömrünün üstüne
Senden gelsin ölüm, başım üstüne


Ellerini, ellerimden alıp gidersen
Gidipte bir daha dönmeyeceksen
Yüreğimi koy avucunun içine
Senden gelsin ölüm, başım üstüne


Cevdet Bağca - Loçi Xalo

durra venge şinayi yeno, kamo bermeno?
hesre çime ma gol biyo, derman nemendo
dişmen ameo zazanan di tame nemendo
koy veşeno, dar veşeno, welat veşeno
şevo serdo roj ji çino bombe vareno
gule vaji no çi halo,
eman eman no çi halo?

merge xorte ma tevş niyo, newroz nezdiyo
neda sere koyane ma,adir veşeno
destane xu dergki siba mare roşano
hesre çima nemaneno wesar ji yena
gule weyzi bi bermayış derman nebeno
vaji mire no çi halo,
eman eman no çi halo?


Cevdet Bağca - Gün Olur

gün olur, yorgun bir ıslık öper
şehr-i nuhun alnını
kolkola girer kandan ırmaklar
bir uzun halay olur


gün olur,
botan berçivan olur
gün olur,
gelincik yağmuruyla döner çocuklar
önce asminler uyanır, en önce
kızıl bir gül olup açar zilan
serhat bir büyük dilan olur
gün olur güneş öper alnını behdinanın
rüzgar bir sınır türküsüdür
yağmur eşkiya olur ve gözleri bahardır amed li çocukların
her taraf uçurtma olur
gün olur, gidenlerin çığlıkları yırtar geceyi
yıldızlar dökülür utancından bir bir
her taraf güneş olur




Cevdet Bağca - Firari

ben firari bir kaçağım
ellerin son sığınağım
gece kondum barınağım
gözlerin son sığınağım

bir martıyım yağmurdayım
ellerin son sığınağım
bir ıslığım rüzgardayım
yüreğin son sığınağım
gözlerin son sığınağım



Cevdet Bağca - Kırgın (verem olsam)

derdinden verem olsam
tutuşsam kerem olsam
sürmem seni tenime
yarama merhem olsan

sararmış yaprak olsam
bir çorak toprak olsam
içmem bir yudum senden
Kerbela'da su olsan
dönüp koklamam seni
zemherimde gül olsan
içmem bir yudum senden
Kerbela'da su olsan



Cevdet Bağca - Gel

akrep sağır olmuş sağır yelkovan
yaralı bir türkü geçmiyor zaman

gel turnalar gelmesin
gel ilkbahar gelmesin
gel çiçekler beklesin gel gel
sen gelsen yeter

sarardı takvimler, soldu resimler
bitmiyor geceler, bitmiyor günler



Cevdet Bağca - Cudi

sensiz mavisi bıçaklanmış akşam üstüyüm
ateşten bir denizim, kıyılarım yok
sensiz kar altında dağlarım
anlıyormusun !?
kadınım.. baharım.. a canım..
a canım ..

sen yağmur ol ben toprak
sen rüzgar ol ben yaprak
sen derya ol ben ırmak
tuzuna sarılayım

sen munzur ol ben murat
sen şirin ol ben ferhat
sen cudi ol ben serhat
sızına sarılayım

sen dicle ol ben fırat
sızına sarılayım
sen dicle ol ben fırat
acına sarılayım


Cevdet Bağca - Kırlangıç


sensiz kendim bilemem ki
kimseleri sevemem ki

biliyorum giden gelmez
bu dağlara sözüm geçmez
kırlangıçlar geri gelmez yar,
karlar yağar dağlarıma
çığlar düşer yollarıma
beni böyle bırakma

eksik bir şiir olurum
yarım bir öykü olurum

biliyorum giden gelmez
bu dağlara sözüm geçmez
kırlangıçlar geri gelmez yar,
karlar yağar dağlarıma
çığlar düşer yollarıma
beni böyle bırakma



Cevdet Bağca - Mülazim


kevser kevser şarap içtim
öz eynime kefen biçtim
yüzbin tane sırat geçtim
bu dünyada, bu dünyada

bir sevdaya nefer oldum
yalınayak sefer oldum
hem dar oldum
hem har oldum
bu dünyada, bu dünyada

sevdam sevdiğime kalsın
tutuşsun dizeler yansın
çok yaşadım üstü kalsın
bu dünyada, bu dünyada



Cevdet Bağca - Oğul

elbette ekmeğin kokusu, zeytinin tadı, suyun ışıltısı güzel
ama dağlarda çocuklar ölüyor
elbette yarin yanağı, annenin dizi, çocukların yüzü güzel
ama dağlarda çocuklar ölüyor
elbette güneşin aydınlığı, çiçeğin kokusu ve rengi, aşkın sıcağı güzel
ama dağlarda çocuklar ölüyor
gülüşlerini rüzgara bırakarak ve gözlerimizin içine bakarak
ama dağlarda çocuklar ölüyor

ama dağlarda çocuklar ölüyor
ama dağlarda çocuklar ölüyor
ama dağlarda çocuklar ölüyor
ama dağlarda çocuklar ölüyor
ama dağlarda ama ama ama
benim esmer gülüm, türkü bakışlım
seni sarmalara doyamamışım
seni sormalara doyamamışım
benim cevahirim, külhan duruşlum
seni sarmalara doyamamışım
seni sevmelere doyamamışım

oğul oğul neredesin bileyim
oğul gözündeki yaşı sileyim
oğul sen ölme yerine öleyim
kanatır yokluğun öldürür beni



Cevdet Bağca - Yaralıyım

nehir oldu, ırmak oldu, denizlere coştu gönlüm
bir yaralı türkü oldu, mor dağlara koştu gönlüm

yaralıyım rüzgar kadar
yaralıyım yıllar kadar
kurşunlanmış dağlar kadar
yaralıyım ben

kederli bir bulut oldu, yağmur oldu yağdı gönlüm
paralandı toprak oldu, bir yıkılmaz dağdı gönlüm

yaralıyım yıllar kadar
yaralıyım rüzgar kadar
kırık dökük sözler kadar
yaralıyım ben

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More