6 Aralık 2011 Salı

Cevdet Bağca albümleri (1)

Simurg'un Hikayesi
Rivayet olunur ki ; kuşların hükümdarı olan Simurg Anka, Bilgi ağacının dallarında yaşar ve herşeyi bilirmiş...

Bütün kuşlar Simurg'a inanır ve onun kendilerini kurtaracağını düşünürmüş. Kuşlar dünyasında birşeyler ters gittikçe onlar da Simurg'u bekler dururlarmış. Ne var ki, Simurg ortada görünmeyince kuşkulanır olmuşlar ve sonunda umudu kesmişler.

Derken bir gün uzak bir ülkede bir kuş sürüsü Simurg'un kanadından bir tüy bulmuş. Simurg'un var olduğuna inanan tüm kuşlar toplanmışlar ve simurg'u bularak yardım istemeye karar vermişler.

Ancak Simurg'un yuvası, etekleri bulutlarında üstünde olan Kaf Dağı'nın tepesindeymiş. Oraya gitmek için yedi
dipsiz vadiyi aşmak gerekirmiş. Kuşlar, hep birlikte göğe doğru uçmaya başlamışlar. Aralarında yorulanlar ve düşenler olmuş ;

Önce bülbül geri dönmüş, güle olan aşkını hatırlayıp;

Papağan, güzel tüylerini bahane etmiş (oysa o tüyleri yüzünden kafese kapatılırmış);

Kartal, yükseklerdeki krallığını bırakamamış;

Baykuş, yıkıntılarını özlemiş;

Balıkçıl kuşu bataklığını...

Yedi vadi üzerinden uçtukça sayıları gittikçe azalmış..

Ve nihayet beş vadiyi geçtikten sonra gelen altıncı vadi ''Şaşkınlık'' ve sonuncusu olan yedinci vadi ''Yok oluş'' ta bütün kuşlar umutlarını yitirmiş... Kaf Dağı'na vardıklarında geriye OTUZ kuş kalmış.

Simurg'un yuvasını bulunca öğrenmişler ki;
''SİMURG " "Otuz Kuş'' demekmiş. Onların hepsi Simurg'muş. Her biri de Simurg'muş...


BİZ SİMURG ANKA'YI BEKLEMEKTEN VAZGEÇEREK, ŞAŞKINLIK VE YOK OLUŞU YAŞADIKTAN SONRA BİLE UÇMAYI SÜRDÜREREK, KENDİ KÜLLERİMİZ ÜZERİNDEN YENİDEN DOĞABİLMEK İÇİN KENDİMİZİ YAKMADIKÇA, HER BİRİMİZ BİRER SİMURG OLMAYI GÖZE ALMADIKÇA BATAKLIĞIMIZDA, TÜNEKLERİMİZDE VE KAFESLERİMİZDE YAŞAMAKTAN KURTULAMAYACAĞIZ..

Şimdi kendi gökyüzünde uçmak zamanıdır...

--------

Cevdet Bağca & Simurg (2000)



1 - Dağlar
2 - Bilesin
3 - Ömrümüz
4 - Göç
5 - Saklımda
6 - Hıdır
7 - Söyleyemedim (Nikaribum Bejim)
8 - Yalan
9 - Yasaklarda
10 - Leyli leyli
11 - Meğerse


Cevdet Bağca & Simurg Albümü
Tüm Şarkı Sözleri



Cevdet Bağca - Dağlar


Öyle bir gülümse ki
gülüşün tutuklansın
bakışın yasaklansın
dağlar;
dağ olmaktan utansın
Gülersen ;
Gülersen ;
Mardin'de Deyrul Zeferan'da
vaftiz olur bütün çocuklar
Fırat Dicle'sine kavuşur
Şattül Arap çöl olur

Gülersen ;
Ağrı'da İshak Paşa Sarayı'nın gölgesinde
Ahmede Xani mezarında gülümser

Gülersen ;
Iğdır'da meçeli bir kayısı ağacı çiçek açar
Açar bahçesinde gülleri annemin

Gülersen ;
Erzurum'a bahar gelir
Mardin kapı şen olur

Gülersen ;
Gece Siyabend'e kavuşur yıkılır Nemrut'lar

Gülersen ;
Annemin gözbebeklerinde ülkem de güler




Cevdet Bağca - Bilesin


Rüzgar olup saçına dokunduysam
Yağmur olup gözlerinden aktıysam
Yakınım sen uzağım sen olduysan
Sana olan sevdamdandır bilesin


Dağlarını yol edip gezindiysem
Tuzunu yarama melhem bildiysem
Yollarına milyon kere öldüysem
Sana olan sevdamdandır bilesin


Yar diye koynuma seni aldıysam
Seninle tutuşup senle yandıysam
Günü gelir bir başıma kaldıysam
Sana olan sevdamdandır bilesin


Cevdet Bağca - Ömrümüz


yokluğu da varlığı da bölüştük
dost omuzuna omuz verdik dövüştük
payımıza acı düştü gülüştük


ömrümüz sular gibi
ömrümüz rüzgar gibi
ömrümüz dağlar gibi
geçti ömrümüz

dil bilmeze dil olupta söyledik
yol bilmeze yol olupta söyledik
dağları yol güneşi yar eyledik
badem çiçekleri gibi ömrümüz


ömrümüz sular gibi
ömrümüz rüzgar gibi
ömrümüz dağlar gibi
geçti ömrümüz

Cevdet Bağca - Göç

kalktı göç eyledi bizim oralar
önce uzun uzak yollar kayboldu
sıtmadan gömdüğüm kızımın kabri
sonra nazlı nazlı çaylar kayboldu


yollara düşmüşüz yolumuz gurbet
artık adım sürgün her yerde hasret
bekle bizi ülkem bekle memleket
göçmen kuşlar eve dönecek elbet


yağmurlar başladı gök bize ağlar
umutla ördüğüm damlar kayboldu
yarım kaldı aşklar yarım sevdalar
sonra boylu poslu dağlar kayboldu


yollara düşmüşüz yolumuz gurbet
artık adım sürgün her yerde hasret
bekle bizi ülkem bekle memleket
göçmen kuşlar eve dönecek elbet

Cevdet Bağca - Saklımda


sen şimdi çok uzaktasın
aşılmaz dağların arkasında
sen şimdi çok yakındasın
bir soluk kadar yanı başımda


Saklımda sevdan saklımda sevdan
saklımda en solumda

bir uzak kentti yüreğim
yağmalanmışım terk edilmişim
yağmursuz nisan gibiyim
mavi bir bulut bekler gözlerim


Saklımda sevdan saklımda sevdan
saklımda en solumda

Cevdet Bağca - Hıdır

bir bulutun ardı sıra
dağlara çıktı hıdır
bir sevdanın peşi sıra
vurulup düştü hıdır
dayan hıdır dayan hıdır
bu dağın ardı sınır


dağ dediğin nedir hıdır
yol eyleyip geçersin
kar dediğin nedir hıdır
rüzğar olup uçarsın
dayan hıdır dayan hıdır
bu dağın ardı sınır

Cevdet Bağca - Söyleyemedim

Düşlerde sevdim seni
söyleyemedim
Sessiz öptüm nefesini
söyleyemedim


Sana ben hayaller düşler büyüttüm
Sana ben gözümde yaşlar büyüttüm
Sana ben hummalı aşklar büyüttüm
Söyleyemedim


Cevdet Bağca - Yalan

nasıl da aldanıp
sevmişim seni
nasıl da ömrümü / gönlümü
vermişim sana

aşk yalanmış sevda yalan
keder oldu bana kalan
bir masalmış bu yaşanan
yalanmış yalan

yalanmış bakışın
gözler yalanmış
yalanmış gülüşün
sözler yalanmış

aşk yalanmış sevda yalan
keder oldu bana kalan
bir masalmış bu yaşanan
yalanmış yalan

Cevdet Bağca - Yasaklarda

sabahı öptüm gözlerinde
geceyi yaktım
ateşi aldım dudağından
sözleri yaktım


ben seni uzaklarda
ben seni tuzaklarda
ben seni yasaklarda sevdim
ben seni yasaklarda

baharı öptüm saçlarında
kışları yaktım
umudu aldım yüreğinden
düşeri yaktım


ben seni uzaklarda
ben seni tuzaklarda
ben seni yasaklarda sevdim
ben seni yasaklarda



Cevdet Bağca - Leyli Leyli

Mor kuşaklı karlı dağlar ararsa beni
Uçurumlar kayalıklar sararsa beni
Yarim yıldızlara bakıp anarsa beni
Deyin yardan ayrılalı tutmuyor eli

Leyli leyli leyli leyli
Leyli leyli yar
Yardan ayrı benim gönlüm
Her gün sonbahar

Kuşlar uçup yaylalarda ararsa beni
Ay ışığı gecelerde yakarsa beni
Anam çıkıp yollarıma bakarsa beni
Deyin yardan ayrılalı tutmuyor eli

Cevdet Bağca - Meğerse

boş yere bekledim dönersin diye
bir kere yüzüme gülersin diye
boş yere yanmışım seversin diye
sevmesende olur
boş yere bekledim dönersin diye
dönmesende olur


meğerse sulara yazmışım seni
meğerse rüzgara yazmışım seni
yanık kavgamda sevmişim seni
sevmesende olur


hep seni özledim dönersin diye
yeniden yüzüme gülersin diye
boş yere yanmışım seversin diye
sevmesende olur
boş yere yanmışım seversin diye
sevmesende olur


meğerse sulara yazmışım seni
meğerse rüzgara yazmışım seni
yanık kavgamda sevmişim seni
sevmesende olur

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More